פרויקט משותף של mako והתנועה לעיתונות ציבורית בדק כיצד בעלי העסקים בדרום, שמורגלים במשברים אחרי שנים של צבע אדום וחיים תחת הנחיות פיקוד העורף, התמודדו עם המגפה ששיתקה את המדינה
משבר הקורונה תפס את רובנו לא מוכנים. אבל מציאות כזו של שיתוק כלכלי, בה רוב העסקים במדינה לא הורשו לפתוח את שעריהם בהחלט אינה זרה לבעלי עסקים החיים בנגב המערבי, אשר נאלצים לנהל את עסקיהם בצל המצב הביטחוני ברצועת עזה שמחייב אותם לסגור את העסק בכל פעם שישנה הסלמה.
משתתפי קבוצת הדרום בתוכנית הצעירים של התנועה לעיתונות ציבורית יצאו לפגוש את בעלי העסקים ולהביא את הקולות מהשטח. הם שמעו גם על החוסן הבלתי רגיל של תושבי האזור, אבל גם על הקשיים החדשים שגרמו להם להרגיש שאולי הפעם זה משבר אחד יותר מדי. הפרויקט פורסם במגזין סוף השבוע של אתר מאקו.
לכתבה המלאה >>>
"אני חושבת שעסקים באזור שלנו, עד כמה שהם היו מופתעים כשהתחילה הקורונה, הם לא נבהלו – וזה אולי ההבדל העיקרי. העניין של להבין שיש פה משהו שהוא חריג הוא פחות סיפור מבחינתם, כי הם רגילים להתמודדות הזו עם דברים שהם לא שגרתיים – אצלנו קוראים לזה שגרת חירום. אנחנו חיים פה בשגרת חירום שכזו, ובאיזה שהוא שלב אתה מתחסן לדבר הזה ואתה כל הזמן עובד על דרכים לפתח את העסק שלך בצורה שתאפשר לו להמשיך לפעול גם כשנכנסים למצב של לחימה וצריך לסגור..." (מירי גד מסיקה, מומחית לאסטרטגיה שיווקית מקיבוץ בארי)
Comments