top of page

מפת המאבקים נגד השריפה השקטה של הרי ירושלים

מערכת וואלה!, בסיוע של תושבים שהשתתפו בהאקעיתון הסביבתי, מיפתה את זירות המאבק והקרבות על כל פיסת שטח ירוקה שנמצאת בסכנת היעלמות לטובת תוכניות בנייה


במהלך השריפה האחרונה בהרי ירושלים לפני כחודש, כ-12 אלף דונם של יער עלו באש, נזק שיימשך עשרות שנים ובשעקבותיו הממשלה הודיעה על הקצאת מיליוני שקלים לשיקומו. אולם השריפה היא חלק קטן מתוך הירוק שהולך ונעלם בעיר. במהלך השנים שטח היער בירושלים צומצם בשני שליש בגלל התרחבות השכונות הסמוכות, והשטח עומד כיום על כ-1,200 דונם. בעקבות זאת, תושבי השכונות מתגייסים למאבק מקומי על הפינה הירוקה שקרובה אליהם, אך המאבקים נותרים קטנים ומקומיים.

יעל פרידסון, כתבת וואלה! בירושלים, הגיעה להאקעיתון בנושא סביבה שערכו התנועה לעיתונות ציבורית ומועדון העיתונאים בירושלים. במסגרת ההאקעיתון היא קיימה ישיבת מערכת עם חלק מהתושבים שהגיעו למפגש (בתמונה למעלה) ושמעה מהם על מאבקים שונים לשמירה על שטחים ירוקים בעיר. החומרים שימשו לכתבה נרחבת במגזין סוף השבוע של אתר וואלה!, שבמרכזה מפה של המאבקים הירוקים בירושלים. סדרת ההאקעיתונים מתקיימת כחלק מאירועי ברוטינה של רשות הצעירים בעיריית ירושלים וזוכה גם לתמיכת המודל הירושלמי של קרן ליכטאג.


למפת המאבקים:



אנו תנועה חברתית שמטרתה לייצר עיתונות ששייכת לציבור, משרתת רק את הציבור ומערבת את הציבור בעשייה.
—‎

הצטרפו אלינו ויחד נשאל שאלות, נדרוש תשובות, נחשוף את האמת, נשנה את החברה הישראלית. ‎

תודה שהצטרפת! נהיה בקשר בקרוב.

פעילות התנועה החרדיות הביאו ליקויים בהדרכת כלות לדף הבית של Ynet

פעילות התנועה החרדיות הביאו ליקויים בהדרכת כלות לדף הבית של Ynet

זה כאילו שלא מסיעים ילדים, אלא חבילות

זה כאילו שלא מסיעים ילדים, אלא חבילות

מוזמנים להירשם: האקעיתון בנושאים חברתיים (ואחרון) בירושלים

מוזמנים להירשם: האקעיתון בנושאים חברתיים (ואחרון) בירושלים

כתבות נוספות

bottom of page